31 December 2009

2010?

Dalam beberapa jam saja lagi, kita akan melangkah ke tahun 2010. Hermm. 2010. Satu angka yang juga akan mengubah umur saya ke angka 22. Yes! 2010 umur saya sudah 22 tahun. Cepat sungguh masa berlalu. Semakin besar nilai umur kita, semakin berat tanggungjawab yang perlu dipikul. Terhadap ibu bapa, keluarga dan juga diri sendiri. Dan sudah semestinya hidup akan lebih mencabar. Dunia semakin maju dan bergerak ke hadapan. Pasti lagi banyak dugaan akan tiba.

Yang paling penting,kita perlu menyediakan diri dengan kesabaran dan ketabahan di dalam diri. Agar tidak melatah kelak dan tidak membuat keputusan secara terburu-buru. Itu yang selalu berlaku. Termasuk saya. Mungkin anda juga. Walau bagaimana pun, yang dah berlalu biarkan berlalu. Usah dikenang. Menuju la kehadapan. Rancang hidup sebaiknya. Dan jadikan yang lalu sebagai pengajaran. Ambil iktibar. Yang hitam jangan diikut. Yang putih itu suci, itulah yang perlu.

Berkata soal tahun 2010. Ramai blogger yang menyatakan hasrat tahun 2010 mereka. Entah kenapa. Tahun islam di pandang ringan tahun omputeh plak yang diraikan. Mungkin sebab dah terbiasa. Dan mungkin juga angka omputeh 2009 melangkah ke 2010 itu lebih membuatkan mereka semangat? Waallahualam. Renung-renungkan. Assalamualaikum.

6 komen je kamu bagi?:

ADY AIDIL said...

hem.........betul 2.....
tahun org putih plak yg diagung-agungkan.....
mybe dah terbiasa...

Anonymous said...

biasa lah.. maybe coze sambut tahun baru niey rasa agi meriah kowt, coze semua kaum celebrat.. if Islam, just Islam jerk.. but no comment lah.. setiap individu ada jawabannya..

R.R said...

kau 22, aku 20, erm.... dah tua kau ain. haahahhaa

NOR AIN said...

adyl; ye la kan.

NOR AIN said...

cahaya; yeke semua smbut. tgk kat sane tu ramai melayu je. takde plak npk kaum lain.

NOR AIN said...

ima; hahaha. takpe la tua pun. jadi lagi matang. jauh dari budak2. haha.