08 October 2009

SUMPAH BUNIAN


Sumpah Bunian. Itulah tajuk cerita yang saya ingin ketengahkan. Sekali dengar mungkin org ramai akan menyangka ia merupakan cerita seram. Tapi tak. Cerita ni kelakar dan tegas. Lakonan Nora Danish sebagai Hawa dan Ryzal Jaafar sebagai Adam. Gabungan kedua dua pelakon ini sudah cukup untuk menjadikan jalan cerita ini menarik untuk ditonton. Disiarkan setiap hari isnin hingga khamis bermula 4.30 ptg ditv3. Apa yg menarik tentang cerita ini adalah isi kandungannya iaitu cinta bunian kepada manusia. Adam merupakan seorg lelaki yg sgt baik. Punyai hati jernih yg mampu membuatkan Hawa jatuh cinta padanya. Demi cintanya pada Adam,Hawa sanggup melanggar arahan ayahnya dan melanggar hukuman yg diberi.
Semasa arwah nenek masih ada,dia selalu bercerita pada saya tentang bunian. Dia kata bunian ni baik. Bunian ni suka dkt dgn org yg baik hatinya. Dia akan menolong org2 yg baik juga. Contohnya,bila dah masuk waktu azan,dia akan mengejutkan dgn pelbagai cara. Itu jugalah yg dipertontonkan dalam cerita ini. Pada pendapat saya,cerita ini mmg sesuai ditonton disemua kalangan untuk mendapat lagi pengetahuan tntg bunian. Sebab mungkin ramai yg menyangka bunian ni jahat. Ramai juga yg takut pada bunian. Kan? Itulah persepsi sy pada waktu dulu. Tp skang tak dah. Bunian tak kn kacau kita kalau kita tak kacau mereka. Hehe. Sekian saja pada kali ini. Hingga bertemu lagi dilain episod. InsyaAllah. Assalamualaikum.

4 komen je kamu bagi?:

cool_tricks91 said...

hahaahahh...pelik2 je akakk mengada ni...budak2 tecik mana bleh tgk citer bunian ni:Pok..adik p tido ok...nanti abg buat kan susu:P hahahah..padan muka...mengada sgt:P

NOR AIN said...

ehh. apa yang peliknya. kita kena sentiasa menambah ilmu. tak kira la ilmu apa. jangan ilmu itam sudah. huhu. mengada jer. dia la g tido. asyik asyik mama mama.

rafi said...

lakonan nora danish bestla.

NOR AIN said...

yup. mmg mantap lakonan dia. tak sabar nak tgk smbungannya lagi.